4 januari 2012

Utan egen trädgård...


...får man se sig omkring på andra ställen!

På nyårspromenaden gick vi förbi grannkvarteret och där, i en rabatt, fanns ett antal rosor i olika faser. Jag fotade med mobilen, denna bild blev den bästa. Det är i alla fall bildbevis på att rosor blommar i januari!

Idag ska här julen jagas ut, även om granen får stå till helgen. Här fortsätter det att storma och regna och jag har tappat tron på att det blir vinter så nu ska jag ta in våren i stället.

Det finns saker att göra här hemma innan kollosäsongen börjar och jag listar dem här:
  • Göra klart i källaren 
  • Röja klädkammare 
  • Rensa garderober
  • Måla & tapetsera dotterns rum
  • Köpa nya dörrar och ny inredning till hallgarderoben
Inget av projekten är särskilt lockande just nu, jag skulle hellre:
  • Gjuta betong
  • Fynda och fixa med loppisprylar
  • Hitta någon möbel att måla
  • Driva upp plantor (om jag hade plats)
  Nu är jag lite nyfiken på vad jag kommer ha gjort när vi är i början av maj!

Kramar


2 kommentarer:

  1. Vet du vad jag kom o tänka på här innan jul, jo jag tänkte på julgranar och julgransfötter. Att det inte finns så mkt snygga sådana. Och så tänkte jag, Lena skulle kunna gjuta en julgransfot i betong, formad som en stjärna, DET skulle vara snyggt. En sån skulle jag vilja ha min gran i. A design by Lena :)

    Ja det här vädret är inte alls inspirerande. Jag dyker ner i källaren nu för lite rens.
    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vilken lista och du kommer säkert att beta av den utan problem, du verkar så otroligt aktiv med allt du tar dig för ;) Tråkigt att läsa det om det som hänt din pappa, hoppas han är på bättringsvägen, livet är så himla skört.

    Kram F

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...