7 februari 2012

Personalrum

På bordet i personalrummet

Nu är jag hemma efter en fin kväll på jobbet. Några av oss arbetade med det nya personalrummet och än har vi en del kvar att göra innan det är klart.

Gruppen som skött planering och inköp har verkligen valt möbler och detaljer som jag absolut skulle kunna ha hemma.
Basen är svart och vitt, med detaljer i dimrosa. I rummet har vi en stor svart Karlstad hörnsoffa i rutsytt skinn.Vi har ett stort vitt (mat-)bord, också det från IKEA och samma som jag har hemma. Runt bordet har vi Myranvarianter i brunsvart laserat trä.
Utmed en vägg har vi en bordsskiva med  två arbetsplatser.
Dessutom har vi ett minikök där den fina kaffemaskinen står.

Det får inte slarvas med något och en av kollegorna har en massa idéer hur saker ska hängas på väggar för att ge ett genomtänkt uttryck. Gillar det!

Tänkte ta bilder nu ikväll, men insåg att det skulle kännas pinsamt och konstigt att gå runt med systemkameran och försöka få till fina bilder av rummet med kollegor i det. Hur säger jag om de skulle gå i vägen, lägga ifrån sig saker där jag just skulle fotografera eller flytta på något....

Provar i morgon igen innan jag börjar arbeta. Klockan 9.30 borde rummet vara tomt.

Ha det fint så länge!


3 kommentarer:

  1. Låter snyggt och genomtänkt..
    Så härligt med ett rum som skänker inspiration, harmoni och avkoppling. Behövs på jobbet ibland..

    kram

    SvaraRadera
  2. Tänk om fröknarna på min arbetsplats skulle känna detsamma med vårt personalrum.. Eftersom jag inte är anställd genom dom så har jag inte så mycket att komma med. I vårt/deras rum står en brun ful skinnsoffa (hörnmodell alá sjuttiotal) med ett fult bord. En ful matta ligger på golvet och på väggarna är där fula billiga tavlor.. samt att väggarna är målade i ngn aprikos färg. Tur jag inte sitter där så ofta.. för det är inget roligt det rummet.

    Ert rum verkar ju välidgt behagligt.. Svart och vitt är ju mitt kopp te :D

    Hoppas du får fler bilder att visa upp :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så där känner jag överlag med mitt jobb, vill in och fixa i alla avdelningar också, inte bara personalrummet ;)
    Fint och kul att få göra det! Lyllo.
    Kramar Helena

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...