6 april 2012

Tid över för pyssel och fix


Inte perfekta, just som jag vill ha dem

Om du har tid över nu i påskhelgen och dessutom har trist vitt porslin liggande kan du prova att dekorera dem som du vill.

Jag har skrivit och ritat på mina med en färgpenna för porslin som jag köpt på Panduro.  Färgen ska torka i 24 timmar, härdas i ugnen ca 30 minuter och sedan sitter den så bra att porslinet till och med kan diskas i diskmaskin.

Sånt pyssel passar bra hos oss idag, så jag fortsätter rita på tallrikar.

Här började det snöa exakt klockan 9.10, riktig blötsnö som yr runt i luften.
Vi har tänkt åka till makens mormor i eftermiddag, om det nu inte är ett alltför eländigt snöoväder då. Berit fyller 97 år i dagarna och vi vill presenta henne med en blomma. Hon är en riktig krutgumma som bor kvar i sin lägenhet och klarar sig nästan helt själv. Enda tillsynen hon har är att hon får besök från vårdcentralen varje morgon, de ger henne insulin.

Håll tummarna för att det inte kommer den där decimetern snön som de "lovat".


5 kommentarer:

  1. Glad Påsk!!! Jättefint!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Ingen snö här ännu men det blåser, usch.
    Så fint du dekorerat porslinet. Sånt är jag inte alls bra på.

    Hopps ni kan åka till den pigga krutgumman. SÅ härligt att klara sig själv när man är så pass gammal.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nej, är så trött på vädret! Här började det snöa vid ett. Och du får absolut vara ärlig, jag vill det. Jag är ju själv inne på att ha den fyrkantig. Eftersom vår trädgård är full med rosor och är ganska romantisk behöver byggstruktur vara lite mer fyrkantigt för att det inte ska bli sockersött.
    Ha en härlig påskhelg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Oh så fint!!! Det ser "perfekt" ut!!!;) Härligt pyssel!!

    Go varm påskkram Lena!!

    SvaraRadera
  5. Har läst ikapp dina fina inlägg nu, och GRATTIS till försäljningen!!!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...