4 juni 2012

Grått blir vitt

Grå vägg, sen grå eftermiddag

Vitt vägg i ett rum som badar i solljus


Så är den gråa väggen ett minne blott!

Jag har alltid målat mina väggar med bruten vit/stockholmsvit/tonad vit (samma färgbrytning, bara olika namn)  tidigare, men valde nu vit på inrådan av målaren och oj, vilken skillnad! De vita väggarna i huset är målade med den brutna vita och stöter nästan i gulgrönt bredvid den vitvita. Den känns krispig och har ett härligt ljus.

Även i detta hus är ekparkett lagt i nästan hela entrévåningen och i hallen på övervåningen. Jag drömmer om ett grått trägolv i stället. Men det läggs längst ner på priolistan!

Nu har vi måndag i en konstig vecka- ledig mitt i!
Det gör absolut inget, vi ska nog hitta på något att göra då!

Ha det gott alla fina människor!





8 kommentarer:

  1. Parkett golv reflekterar mycket gult som det är, tycker jag. Bra med vit färg då, jag kör en bruten vit mot kallt grått hemma, Nordsjövit. Jag upplever Stockholmsvit lite gul..
    Grå golv skulle bli kanon men det kan man ju alltid lägga sedan!

    Måndagskram

    SvaraRadera
  2. Här går det undan, har tyvärr haft dåligt med tid att besöka favoritbloggarna, men ledig måndag idag så nu ser jag allt ni har haft för er!
    Alltså eran trappa, fy fasiken va den är snygg!
    Och ni ligger inte på latsidan ser jag, duktiga ni är, kommer bli skitsnyggt :)
    Har ni fått kollot sålt eller har jag bara missat det?

    Ha en fin "kortvecka", kram Helena

    SvaraRadera
  3. Vilken skillnad! Gråa golv låter som en dröm men som sagt det kan man ju lägga sen. Måste vara mycket som ska fixas nu innan inflytt.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. En ledig dag mitt i veckan har ni säkert inga problem att fylla. Mycket att göra kan jag tro.
    Gråa golv låter snyggt men visst måste man prioritera och då kan det så klart hamna långt ner om de liggande golven är helt ok.

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Tycker detta är jättespännande att se när ni gör om huset till eran stil. Älskar inredning och du ger mig så sjukt mcyket inspiration och ideér. Blir så glad när jag ser att ett nytt inlägg och erat rashus ligger uppe. Verkligen roligt att läsa om.

    Kramar från en ung läsare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elin!
      Är lite nyfiken på dej och hur du hittat hit!

      Kramar/ Lena

      Radera
  6. Vi har också gått från Stockholmsvitt till vitare. Det gör stor skillnad! Vad mycket roligt du har framför dig, gillar stilen på huset... jättefint!

    Kul att du tipsar om min tävling här fast jag såg att länken går till Haga Hem och inte till tävlingen. Men det kanske är så du tänk dig... ville bara kolla :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Tack för dina fina kommentarer hos mig! Roligt med radhuset! Ser verkligen fint ut! Här är det fullt upp så jag hinner inte riktigt kommentera även om jag läser! Superfint med det vita!

    Testa gärna sillen. Den kommer bli kanon till midsommar!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...