29 juli 2012

Näe...

Ett av dagens fix

...nu måste jag få klaga!

Vaknade till strålande sol i morse och planerade att ta en riktig solnjutardag idag.
Jag hann inte ens sätta på kaffet förrän solen gick i moln och sedan dess har den hållit sig borta!

Jag minns inte när vi senast hade en hel dag med sol. Det brukar börja bra men sen försvinner den och himlen hotar med regn i stället. Regn som inte alltid kommer dock, även om vi fått vår beskärda del av det också!

Jag behöver SOL!

GREKLAND!

I stället ägnade jag dagen åt diverse fixande: atriumgården blev städad, jag har målat konsoler till glashyllor i köksfönstret, jag har monterat de sista (?) sex Beståskåpen, fyllt på jord i hullerombullerrabatten och umgåtts med familjen.
Allt det där känns bra att det blivit gjort, men fick jag byta mot en HEL solig dag skulle jag hellre ha det ogjort!

Så, nu har jag klagat klart, så skönt att få det gjort!

Nu ska jag bara längta till morgondagen då fina Mariefred kommer hit för ett härligt dygn av mys!


3 kommentarer:

  1. Ja ibland måste man få klaga lite, men tänk så mycket du fick gjort när solen höll sig borta
    Den kommer säkert imorgon
    Ha en skön vecka

    SvaraRadera
  2. Du fick iaf en del gjort, får se det så när solen bara gömmer sig!

    kram

    SvaraRadera
  3. Näää det här vädret har verkligen varit trist denna somar... Jag börjar jobba i morgon och har konstaterat att jag blott haft två riktigt fina "bad och ligga vid stranden - dagar" denna ledighet!! Känns helt galet! Växlande molnighet med skurar kännetecknar denna sommar...

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...