22 juli 2012

Och så var det dax för pyssel

Sprejat pressglas, kan det vá nåt?

I kollo, det superromantiska, hade jag mycket pressglas i alla möjliga former. Skålar, fat, vaser, mjölkannor, sockerskålar...
En del ärvt, annat köpt på loppis för en liten peng.

De passar inte i vårt nya hem.

Men kanske om de sprejas svarta! Ja, jag tror det!

Jag kanske ska spreja i någon annan kulör också, så kan jag byta ut dem efter humör och årstid. Röda till jul, gula till påsk, rosa för att jag gillar färgen, turkos så de kan passa med min turkosa samling av fint...

Idag ska vi njuta hos fina i den underbara solen!


5 kommentarer:

  1. DET hade jag aldrigt kommit på,vad fint...en del glas kan lätt se lite tråkigt ut men detta var ju helt suveränt ju!!!
    Tack för tipset hoppas ni haft det sköt,dottern och du!
    kramen// Tessan

    SvaraRadera
  2. Ahh, det ser ju ut att bli superfint :D Kul när det kommer till användning igen.
    Nu är det äntligen semester.. *wihoo* Jag är redan vilse idagarna, trots att jag ännu inte börjar semestern på riktigt. Imorgon ör ju första dagen. Redan har vi haft fullt upp så bloggar har inte hunnits med. Men jag förstår att du och dottern var på ngt helt underbart iaf :)

    Ha det så mysigt!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Och nu hittade jag till dig. Det ska bli spännande att se hur det blir.

    SvaraRadera
  4. Det där ser ut att bli fint det. Tack och lov för sprayfärg :-)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Låter ju enkelt och fint men jag hade inte kommit på tanken själv. Visste inte att det gick att spreja glas. Alltid lär man sig något.

    Kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...