25 oktober 2012

Nu kan jag!

Fina fortfarande, trots att det snart gått en vecka!

Jag följde era råd vad gäller rosor, hett vatten, ny lång snittyta, svalt på natten och näring och se så fina de är!
Det är bara bladen som visar lite trötthet, men vad gör det?

Ikväll ska jag tillsammans med de bästaste kollegor, över ett glas vin eller så, prata Choklad.

Inte ätbar choklad sådan utan boken Choklad av Jeanne Harris.
Vi är några som startat en bokcirkel och en av oss väljer vilken bok vi ska läsa under kommande månad. Vi träffas på jobbet efter ett kvällsmöte, diskuterar boken, äter och dricker lite gott.
Ibland tänker jag att boken är alibi för att vi ska få träffas...och ett sätt att se till att det blir av regelbundet.

Roligt ska det bli i alla fall!

Ha nu en riktigt fin torsdag!


2 kommentarer:

  1. Kul med bokcirkel! Jag har precis börjat i "Doften av apelsin" (samma författare)! Tycker den är lite trög att komma in i, men den kanske tar sig!
    Ha det gott!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också det kan vara besvärligt med rosor som nickar till! Jag orkar inte hålla på och flytta dem och göra ny snittyta titt som tätt så jag får nog skylla mig själv lite..
    Huvudsaken att man träffas, med eller utan bokläsning så låter det himla trevligt!
    Ha det riktigt trevligt!
    Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...