11 oktober 2012

Skruvpil


Bilden tagen från dotterns franska fönster på övervåningen

För länge sedan fick jag små "bitar" av skruvpil av Lotta med Lottas trädgård...
Jag satte dem att rotas i vatten och sedan i en kruka på balkongen. Så småningom planterade jag den i kolloträdgården. Där växte den sig snabbt stor och fin.
I våras tog jag in några kvistar som dekoration och när de fått rötter planterades de i kruka. Nu är skruvpilen omplanterad i en större kruka på altanen. Jag kommer säkert ta in några kvistar i vår igen och så har jag ännu en pil att plantera igen...och igen...


3 kommentarer:

  1. Åhh vilken lycka- en helt egen att låna vackra grenar ifrån....Kram

    SvaraRadera
  2. Har aldrig hört talas om skruvpil men det är mycket jag inte vet i den gröna världen!

    kram

    SvaraRadera
  3. De är fina. Jag har en vanlig och en med rödaktiga stjälkar. Fina och tacksamma.

    Kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...