23 december 2012

Dan före dan

De lyckades bra i år igen, dottern och maken

Dan före dan och vi städar och pyntar tillsammans och mår gott. Granen är ännu opyntad och innan det sker ska vi såga av stammen så de nedersta grenarna kommer i nivå med zinkbaljan. Idén med zinkbalja snodde vi från den gode Ernst.
Förra året ställde vi julgranen med fot i en hög korg, det var fint, men fullständigt omöjligt att komma åt att vattna. Nu har vi alltså gjort som Ernst och sågat av botten på julgransfoten och fyllt baljan med vatten, jag tror inte denna gran någonsin kommer stå med torr fot!

Är lite sur att denna dag är sista advent; hur gör jag med adventsljusfaten? Det i köket kan få brinna mest hela dagen, men det i vardagsrummet då? Och de ska ju bort innan vi börjar pynta... Vilka bekymmer, eller hur?

Vi hittar väl en lösning innan dagen är slut...




6 kommentarer:

  1. Bra idé med baljan! Vi köpte en ny stadig och vattenrymlig fot för ett par år sedan. Grön är den och inte jättefin men vi ser inte så mycket av den eftersom grenarna går ner till golvet. (just nu ligger ju dessutom paket nerevid)

    Här får adventsljusen i tv-rummet (tjocka ljus på avlång bricka) stå kvar över juldagarna. De smala i köket får nog flytta på sig för det första är så kort nu.

    Lugn och mys råder här tycker jag. Knäckebröd är precis bakat och maken steker nog snart köttbullar. Mycket julgodis har vi!

    Många kramar och en skön fjärde advent önskar jag dig.

    SvaraRadera
  2. Tittar in för att önska en riktig GOD JUL !
    Ha det gott!
    Kram Bia

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé med baljan. Själv köpte jag en ny fot förra julen. När jag skulle vattna den upptäckte jag att det inte gick...tydligen? Men granen står pyntad och klapparna ligger inslagna under den. I did it!! ;D
    Önskar dig en riktigt God Jul!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  4. Samla ihop alla ljus och gör en enda stor ljusbricka av dem till efter nyår, det brukar jag göra.
    Önskar dig en riktigt god jul Lena.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Verkligen en fin gran! Här är det brist på dom för ingen kommer ut i skogen för att hugga.. Kul kul, men men! Stor julkram till dig!

    SvaraRadera
  6. Åh vilken fin gran! Stor jul kram till dig! Nilla

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...