3 december 2012

Decembermåndag


Det blev rött som ersatte de vita...

...och i decembertid går det väl bra?!

Vilken rivstart vintern gjort här. Kallt, neråt -16 grader, snö och sol. Jag vet inte hur mycket snö som fallit, men jag gissar på 15 cm. Tittar man på väderprognoser ser kallvädret ut att hålla i sig och i mitten av veckan ska vi få mer snö. Det gillar jag och håller alla tummar och tår för att det håller i sig länge...åtminstone fram till 1 mars då det kan få bli varm vår.

Nu tror jag att jag ska baka något till glöggminglet på lördag, ska kolla förråden och se vad det kan bli.

Ha nu en fin måndagskväll alla ni goa människor!


1 kommentar:

  1. Ja, nog bestämde sig vintern för att slå till rejält när vi tog steget in i december. Känns ganska lägligt tycker jag. Fast vad jag kan förstå av nyheterna ikväll så får ni ikväll ett riktigt busväder. Ta hand om er och ta det försiktigt på vägarna.

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...