29 december 2012

Fortfarande jul hos mej


Jag har aldrig sett dekorationen på kulans fäste förut!


Jag har förstått att många redan städat undan julen, men det har inte vi  gjort ännu.
Återigen är jag sådär traditionell att julen städas bort på tjugondag knut, som mamma gjorde! Innan vi startade traditionen med juldagsknytis, då när Agnes var liten, hade vi ofta julgransplundring runt den 13 januari och sedan var vi klara med julen.
I år är det inte mycket som ska städas bort, här är det bara pyntat med gran, ljusgrupper, blomgrupper och en och annan tomte och inte har jag tröttnat på de ännu.

Idag väntar vi besök av kusin, hans fru och en moster som vi träffar ytterst sällan. Syster och mamma kommer också hit.
Det är väl det fina med lång ledighet, att det finns tid att träffa alla de där man inte annars hinner, men som man ofta saknar?

Nu ska jag snygga till mej själv lite och kolla att hemmet är någorlunda respektabelt innan de efterlängtade kommer....


5 kommentarer:

  1. Jag tänkte att granen skulle få vara kvar ett litet tag till men den packas ner idag!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Har sett att många har städat ut julen nu faktiskt och jag är också väldigt sugen på det. Efter annandagen är liksom julen borta för mig och igår beställde jag fröer till våren och nu vill jag inte se granen. Får se om jag lyckas hålla mig några dagar till

    Kram Teres

    SvaraRadera
  3. Jodå, du kan ha äggen kalla med men blir något fel så kan det vara en ar orsakerna. Jag bakar med kalla ibland jag med när jag inte tagit ut dem före.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Här kör vi också med traditioner, Tjugonde knut ska granen ut och julen är slut!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Traditioner gillas! Här får julen vara kvar i alla fall till efter trettonhelgen och därefter beror det mest på praktiska saker som hur mycket granen barrar och när tid finns för att plocka bort pyntet.

    Fina rengöringsmedel du visar. Har inte provat dem men sett dem lite här och där.

    Här har vi en mestadels slapp dag idag. Skönt.

    Kramar

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...