14 december 2012

Misslyckande?


Jodå, jag  alltid en bukett på gång!

Inte vet jag om de där lakritskolorna jag gjorde igår blir bra. Två incidenter ställde till det för mej; istället för turkisk peppargodis använde jag lakritspulver som bara la sig som klumpar i smeten, jag siktade ner mer i  slutet, men vet inte om det funkar. Dessutom insåg jag att termometern var trasig efter 30 minuter, den visade bara 57 grader och när jag upptäckte det gjorde jag det klassiska kulprovet och tog upp en hård klump ur vattnet, mer knäcklik än kolakonsistens.
Jag ska försöka skära upp den ikväll och om den är ätbar ska jag prova att sikta ner lakrits i chokladen kolan ska doppas i, jag vill ju ha stark lakritssmak.

Annars får jag väl göra ny!

Här förväntas 20-30 cm snö under helgen och visserligen gillar jag den vita vintern, men det kan nog räcka nu! Snödjupet är tillräckligt för pulkaåkning och skidor, mer snö gör att isarna får sorbetkonsistens och de har svårt att frysa till säker skridskois. Dessutom vill vi inte skotta varje dag som vi gjort hittills.

Nu åker jag till jobbet!

Ha en fin fredag!


2 kommentarer:

  1. Hoppas kolan går att äta. Här ska nog göras något mer godis i helgen.

    Flera plusgrader är utlovade och det är inte roligt tycker jag. Det kommer bli SÅ blött och halt. Hoppas prognosen ändrar sig igen.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag i helgen bara bakar enkla saker... ;))
    Vilken fin tulpan du har - och fint fotograferat!
    Ha en skön helg!
    Kram Elle

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...