14 januari 2013

Minns ni mina rosor?

Fortsätter och fortsätter...

..vara fina hos oss. Ser ni de ljust gröna bladen, det har börjat komma nya på alla stjälkar. Detta har jag aldrig varit med om.

Det enda jag gjorde, då två dagar före nyårsafton, var att ge ny snittyta och sätta dem i ca 50 grader varmt vatten. Jag har inte gjort det där man ska för att lyckas med rosor; ny snittyta, nytt vatten (bara fyllt på från vattenkannan), ställa kallt på natten och ändå är de fortfarande vackra. Nåja, kanske lite bruna och torra i kanterna på sina ställen, men det känns som om de kommer vara kvar länge till.

Idag jobbar jag sent, APT och avdelningsmöte och jag lär nog inte vara hemma förrän strax före 21.00. Tur då att jag börjar sent, om ca. en timme, så det är dags att packa ihop här hemma och gå till tåget.

Ha en fin måndag, alla ni fina som så ofta är här och lämnar underbara avtryck. Tack!


3 kommentarer:

  1. Så vackert med rosor!!
    Brukar inte ha tur med mina...dom nickar ganska fort fast jag snittar om dom ;)
    Ha en fin dag!
    kram

    SvaraRadera
  2. Rosor har jag sällan men dina är jättefina. De få gånger jag har sådana brukar de inte hålla så länge. Tulpaner trivs nog bättre hos mig.

    Hoppas din långa dag varit/är bra.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fina och vad roligt att de fortsätter att skänka er glädje. :)

    Hoppas du fick en bra dag på jobbet. Sköt om dig Lena och tack för att du sprider så mycket värme och glädje här på din fina blogg.

    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...