7 januari 2013

Tack!


Nytt för dagen


Tack till er alla för fina kommentarer om mitt förra inlägg!

Och peppad av dem har jag idag varit på konstnärsbutiken och införskaffat "riktigt" material för mina bilder. Det duger inte med 80 grams sladdrigt papper och vit gelroller om bilderna ska kunna hålla ett tag.

Jag har köpt vit tusch, ritstift och bra papper. Jag har aldrig arbetat med tusch förut så det kommer säkert bli en utmaning att få in tekniken, men då lär jag mej nytt och det finns väl inget härligare än nya kunskaper?

Genom åren har jag alltid hållit på med någon form av skapande och det började nog redan när mamma släpade hem stora klumpar keramiklera till syster och mej, eller när hon köpte löst glitter så vi skulle få dekorera våra teckningar. Eller så började det med att vi varje jul, från det var riktigt små, fick nya fina ritpennor och ritblock av pappa.

Under min tonårstid stickade jag benvärmare och tröjor. När jag fick eget hem virkade jag dukar och bordstabletter. Senare, som fattig singeltjej, sydde jag mina kläder så jag var snyggt klädd på krogen! Jag gjorde också tavlor i collageteknik som jag gav familj och vänner i present. Perfekt när man inte är stadd i kassa.
När maken och jag bodde i en stor lägenhet, där jag hade eget pysslerum, målade jag tavlor, både i akryl och akvarell, jag arbetade en hel del i papier mache...
Ja, jag har provat på en hel del andra skapandeformer också, men just nu är det alltså detta nya, att lära mej arbeta i tusch som jag ska ägna mej åt. Och det kom till mej av en ren tillfällighet. Tack Angelica för det!






8 kommentarer:

  1. Det gjorde du helt rätt i! Så spännande! Vit tusch blir ju riktigt coolt! Kul med kvalitet!

    SvaraRadera
  2. Wow Lena så läckert!!! Riktigt fina kort du skapar! Vill se mer:)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Underbart! you go girl!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Härligt att hitta något man verkligen gillar att göra och inspireras av.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Men jösses vad fint du gör. Otroligt läckert.
    Jag vet inte om jag har missat nåt men säljer du dessa eller?

    Kram Teres

    SvaraRadera
  6. Vad bra Lena, använd dig av din nyfunna talang! Säger igen... du är jätteduktig!

    Jag har också prövat på det mesta inom hantverk och sytt har jag gjort i mängd och parti... kläder till hela familjen men även för hemmet när jag hade butik. Stickat, virkat, vävt mm, mm. Måla, däremot har jag ingen talang för alls (och så där smått har jag svårt för i och med en dålig handled) men oj, vad jag skulle vilja!
    Du... är det ok att få visa dina bilder på min blogg? Tycker fler borde se dom!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Heja dig Lena! Bara kör och släpp ut all den där härliga kreativiteten du har inom dig. Fantastiskt vackert skapande och helt klart något du ska satsa på. Du har en gåva. :)

    Ser fram emot att se mer av ditt skapande.♥

    Kram Lotta

    Ps. Lovar att hålla dig underrättad om både bok och tyllkjol. ;)

    SvaraRadera
  8. Vad spännande, vad är det du pysslar med? Får nog kolla igenom dina tidigare inlägg. =)

    Kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...