8 mars 2013

Persika


Nu vet jag!

För ett tag sedan köpte jag hem dessa och gjorde en bukett av rosa tulpaner, rosa ranunkel och dessa och då kom jag inte alls ihåg vilken sorts kvist det är. Nu vet jag.
Det är inte körsbärskvistar utan det är persika. Fast det visste ni kanske?!

Nu är det trädgårdsmässa här i  Stockholm och jag ska försöka komma iväg i morgon eller på söndag. Kanske kan man få lite vårfeeling så när det enda som skvallrar om vår är det härliga ljuset vi fått. Snön ligger djup på gräsmattor och i rabatter och inte en endaste liten snödroppe kan ta sig upp!

Ha en skön helg!




5 kommentarer:

  1. Sitter själv och funderar på om jag ska på mässan. Är sugen men har så mycket att göra innan vi ska åka iväg. Vi får se :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  2. Någon mässa blir det inte för mig. Jag försöker hitta våren i Lugnet istället. Idag blåser det så mycket här att det nästan blåste även i Lugnet. Suck.
    Otroligt söt blomma på lilla kvisten. Det är sådant som gör att man kan få vårkänslor.

    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  3. Vackert!!!
    Ha en skön kväll
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  4. Så kul med mässa!! Persika hade jag aldrig kunnat gissa på! Jättefin! Ha en go fredag!

    SvaraRadera
  5. Ja, persikoblommor är så vackra! Vi hade ett i vår trädgård som blommade långt föra allt annat, men tyvärr fick det ngn sjuka så vi fick såga ned det!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...