15 april 2013

Kärlek-...


...sörten!

Nu är de på gång, de som sent i sommar ska blomma så rosarött och fint och kanske pryda en och annan vas inne.

Krafsade lite i rabatten häromdagen och minsann, det lever i den! Daggkåpan och mina lökar gör kärleksörten sällskap. Och jag blir glad.

Igår var vi en sväng till Zetas och där väntar pioner på att tjälen ska ur jorden så jag kan köpa några av dem och plantera. Åh, vad jag längtar!

Så håller jag på nu, letar efter njutningar och gör sådant som jag mår gott av. Jag får anstränga mej hårt, det är verkligen inte lätt, men utan vackert skulle jag gå under just nu. Nätterna är tunga, då kan jag inte alls hålla de svåra tankarna borta och det är nästan morgon innan jag somnar.
I morgon skrivs jag in på dagvårdsavdelningen, åker hem efter samtal med läkaren och inväntar torsdagens biopsi, Jag är rädd för den, men det ska bli skönt att äntligen ha det gjort. Tyvärr kan jag få vänta upp emot fyra veckor innan man kan ge besked på vad man hittat och jag inser att inte förrän i mitten av maj har jag något att förhålla mej till. Inte förrän då vet jag vilken behandling som väntar.

Fram till dess får jag försöka fortsätta leta njutningar och och se till att göra bra saker.


6 kommentarer:

  1. Här tinar snön för fullt....äntligen...för våren är sen hos oss i år.....har bara hittat tussilago än så länge;)
    Hoppas allt går bra hos läkaren...
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Javisst blir man glad när man hittar kärlek i rabatten. Det står inte på förrän de är gröna och ståtliga. Blomningen kan dröja länge än tycker jag!

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Det finns nog något bra i att anstränga sig som du gör nu för att hitta vackert, för att njuta. Jag tror att det kan hålla en del tunga tankar borta (på dagtid i alla fall) och att du faktiskt hittar mycket vackert och fint på din väg som du kanske gått miste om annars.
    Orkar du göra någon fysisk aktivitet? I så fall är det också bra eftersom dopamin och serotonin frigörs och det motverkar nedstämdhet och depression.

    Att vänta uppåt fyra veckor låter som en lång tid. Hoppas det kan gå snabbare och att du orkar hålla ut med ditt letande efter vackert.

    Varma kramar

    SvaraRadera
  4. Jag önskar så att jag kunde göra något! Måste vara så jobbigt att inte veta. Håller alla tummar och tår för att du ska få besked som lugnar och som hjälper dig att bli frisk. Sänder mängder av energi genom cyberspace och hoppas att det når dig.
    Bamsekram Hélena

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag känner med dig, huvudspökena på natten är bland de värsta som finns!
    Jag har legat på sjukhus en del nu då hjärtat spökar igen. I morgon är det dags igen då ett nytt ultraljud ska göras och sen blir det Kristianstads lasarett ett par dagar. Var med dottern i Lund igår och bara njöt av solen, värmen och blommorna, vi behövde det båda två och det var helt underbart att tanka energi!
    Jag hoppas du får sova på nätterna framöver, tankarna blir ju gärna ännu svartare utan sömn.
    Stora kramar till dig!

    SvaraRadera
  6. Jag har undrat... men då fick jag svar! Lycka till imorgon, Lena! Förstår din oro, sånt är jag också rädd för. Med facit i hand sedan, efteråt så brukar man ändå tycka att det gick bra. Kanske för att man är så lättad att det är gjort. Håller tummarna för dig! Attans bara att det ska ta så lång tid att få svar!
    Kramar

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...