27 maj 2013

På min dag...




..fick jag presenter

Maken överraskade med en fin blus igår, just en sådan jag skulle kunna valt själv och som jag i ärlighetens namn har några varianter av i garderoben.

Den går över rumpan, har fina spetsiga och volangiga avslut, krås runt knäppningen, stråveck mitt fram och är avskuren i midjehöjd baktill.



Strawberry Margarita

Dottern presentade med ett lyxigt nagellack från OPI i en härligt rosaröd nyans som jag ska ha samtidigt med tunikan senare i veckan.

Jag är otroligt ambivalent till detta med Mors Dag. Jodå, nog vill jag bli ihågkommen och uppvaktad, samtidigt som det finns så otroligt många kvinnor som inte annat önskar att de var någons mor, men som av olika anledningar inte är det.
Jag har varit där själv, det tog alltför många svåra år innan vi fick vårt barn och på vägen dit trodde vi flera gånger att vi skulle få fira min Mors Dag.

Kvinnodagen är en dag för alla kvinnor, men jag tänker att den kanske uppfattas för politisk och det kanske inte passa alla. Tänk om vi kunde byta ut dessa mors- och fars dag mot Kvinnors- och Mäns Dag eller varför inte Människans dag då vi på olika egenvalda sätt kan uppmärksamma de vi har omkring oss.
Liten puff och påminnelse om att överraska de våra kan vi kanske behöva i alla fall!

Eller...



4 kommentarer:

  1. Blusen ser väldigt fin ut, mjukaste bomull kan jag tänka mig!
    Du har mail...

    kramelikram

    SvaraRadera
  2. Vilken koll J har!! Impregnerad :)

    SvaraRadera
  3. Fina presenter du fick!

    Jag tänkte på det i går. Det om att alla som vill ha anledning att fira morsdag inte får/kan göra det. Det måste göra grymt ont att inte kunna få barn om man vill ha barn. Min enda önskan när jag var "yngre" var att bli mamma. Hade inget mål om en viss utbildning, resor eller så. Jag ville bara bli mamma. Tänk om jag inte kunnat bli det!
    Jag har flera i närheten som är ofrivilligt barnlösa av olika skäl. De har det tufft emellanåt.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fina presenter du fick på Mors Dag och nog känner de dig alltid. :)

    Det är svårt det där. För visst kan dessa dagar vara en smärtsam påminnelse för många. Inte bara för de som har svårt att få barn utan även för de som mist en förälder. Både barn och vuxna. Eller för de barn där ena föräldern kanske inte är delaktig i barnets liv. Då kan det göra ont att i skolan bli uppmanad av läraren att göra en mors- eller farsdagspresent som kanske aldrig kan överlämnas. Själv tycker jag att det är ok med dessa dagar men kanske behöver vi alla lite mer förståelse och medvetenhet kring att dessa dagar kan vara smärtsamma för andra.

    Kram på dig♥

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...