28 juni 2013

Jag har tänkt på en sak...


 Älskar morgonens solljus in i vardagsrummet

...jag kallar ju bloggen JAGochVITT och den ska spegla livet i mitt stadsradhus, min vardag och ge er högst personliga betraktelser.

När jag tittar tillbaka på den senaste tiden inser jag att bloggen egentligen skulle heta JAGochTRÄDGÅRD- det är ganska lite JAGochVITT här nu.

Nåväl, idag bjuder jag på en morgonbild med mina nya turkosa flaskor i förgrunden.
Hittade dem av en händelse, på trappen in till en butik, när jag igår tog en kort promenad till ett område i närheten. Midsommarkransen ligger ca 5 minuter bort och centrum visade sig vara ett riktigt mecka för vintageprylar. Vintagefabriken, Lyckligagatansthlm, Lånegarderoben och antal antik/kuriosabutiker ligger dörr i dörr. Jag måste ha blundat när vi åkt bil där förut!

Flaskorna köpte jag på Vintagefabriken av en riktig vintagebrud, ni vet med ondulerat hår, klarröda läppar, eyeliner med vinge och figursydd 50-talsklänning. Jag blir glad av de som tar i så, även om det aldrig skulle funka på mej.

Det blir nog ett längre besök i Midsommarkransen en bra dag!


Nu är det fredag eftermiddag och jag vet att några av er börjar semestern just idag. Till er, och för all del ni andra som redan semestrar och ni som får vänta lite till, önskar jag en Trevlig helg!



4 kommentarer:

  1. VIlket härligt ljus och vilken fin bricka med flaskor. Inte vitt visserligen men jättefint.

    Hoppas du får en bra helg. I morgon ska jag nog på loppis. Vi behöver två fönster till garaget.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fint det ser ut i ditt vardagsrum i morgonljuset. Jag och trädgård är trevligt det med:) Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med solljuset som strålar in? Man bli ju så glad av allt ljus :-) Fint arrangerat på bordet! Jag måste också fixa något fint till mitt köksbord kom jag på nu :-)

    Tusen tack för namnet på blomman!! Visst var det en Bougainvillea!!! Tackar o bockar för både den och din kommentar! Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Trevlig helg önskar jag, Bia !!!
    Ha det gott!!
    Kramisar

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...