11 juni 2013

Min stackars rosa japanska azalea



Torr, döda grenar och en och annan rosa blomma

Jag flyttade denna förra hösten från altanrabatten till den nya surjordsrabatten och det verkar den inte alls tycka om och jag undrar vad jag gjort fel.

Borde jag vattnat mer? Vintertäckt? Skyddat mot solens första strålar? Klippt ner?

Alternativet med att klippa i den känns inte riktigt bra, den har liksom formen av ett paraply och jag vet inte om jag kan klippa den så det ser snyggt ut. Dessutom kommer det blad i det som ser helt dött ut, hur vet jag då att jag klipper rätt? Ska jag kanske vänta ut denna säsong och ge mer omsorg och hoppas på att den hämtar sig?

Ja, det hörs väl att jag behöver råd. Någon som kan japanska azaleor?


Idag tog jag en promenad och hamnade i ett koloniområde, jag hittade en fantastisk japaninspirerad trädgård, här kan du se den!


2 kommentarer:

  1. Jag har noll koll, tyvärr....kram TinaTheShed

    SvaraRadera
  2. Åh, jag hoppas någon kan hjälpa dig! Jag kan inget om azaleor :-(
    Bamsekram Hélena

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...