7 juni 2013

Nu har jag kanske gått över gränsen?


 Ersatte den heldöda ölandstoken med syren...



Stensatte rabatten...



...och lämnade en uppmaning


Nu är det gjort, det där som kan provocera, irritera och kanske skapa namninsamlingar med kravet på att återställa!

Men jag hoppas ju att mina grannar ska uppskatta att det risiga och fula är borta och att de använder gången jag erbjuder, den som smyger intill vår tomtgräns (buske och rabatt man kan se till vänster om betongplattorna).

På ovansidan av rabatten hade jag planerat att sätta ett litet "staket" av hönsnät, men den idén sa maken STOPP till. Det är ju som han så riktigt säger en allmänning och möjligen är det till och med kommunen som äger den och egenmäktigt förfarande är kanske inte helt populärt?
Rabatten är förste husägarens verk och vi har förstått att det varit diskussioner om den tidigare, kanske drar den igång igen. Ja, ja, det värsta som kan hända är väl att jag får återställa det...och hitta en annan plats för syrener!






4 kommentarer:

  1. Jag trodde det var föreningens mark...

    Men det blev jättefint tycker jag, lite roligt med de textade stenarna och de andra som ramade in rabbatten :):):)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Cool uppmaning :-) Jag tycker det blev snyggt jag... Ha en go lördagskväll!

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev Lena och jag förstår att du har tröttnat på att ha folk springande i rabatten. Förhoppningsvis visar folk lite mer respekt för sin omgivning efter detta.

    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Det var väl en bra lösning tycker jag. Hoppas den uppskattas och att man väljer att se det som positivt.

    Kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...