2 juli 2013

Koppar och mässing





Det finns något bra med att äta mediciner som man blir speedad och energisk av. Gamla idéer blir sjösatta och nya tillkommer! Jag är verkligen drabbad av "jagmåstegöradetdärjagtänktsålänge"-känslan.
Ofta stressande, men när jag väl fått ihop det är det ju kul. Det är inte så att jag jobbar systematiskt från A till B, utan omvägarna är krångliga och det kommer mycket emellan innan det är klart!

Dessa alster kom till när jag insåg att jag behöver en dosett för mina mediciner och att den behöver stå på matbordet så jag inte glömmer.
Men hur snyggt och trevligt är det att ha en sådan på bordet?
Jag hittade ett metallpennskrin som är helt perfekt i storlek att gömma dosetten i och det har jag nu sprejmålat, låda och kalven i mässingsfärg och locket i koppar. Den fula vita hushållspappershållaren och två gamla underlägg fick också en koppardusch.

De kommer matcha den nya lampan som är på gång!




4 kommentarer:

  1. Koppar är snyggt! Jag har också varit i farten med kopparsprayen :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Bra att det finns något positivt med att blir "lite speedad" :)
    Kreativa och fina idéer!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Helt rätt! Själv inväntar jag energin för att ta itu med kaoset i trädgården... vet inte riktigt hur det gick till men det måste ha skett när jag låg och solade mig i Kroatien.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Det där behöver inte skämmas för sig på bänken, jättesnyggt! Här kommer det gå åt flera sprayburkar när semestern kommer, jag har flera projekt på gång! Det är ju så enkelt sätt att förändra.

    Angående vädret... idag störtskurar, 14 grader! Trist!!! Men, men, men (håller tummarna) det verkar som det vankas bättre framöver!

    Kram

    Ps. Uppdaterar mig emellanåt på din Aih-blogg också fast det blir här jag skriver.

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...