27 juli 2013

Nostalgi


Samlingsplatsen om man ville leka


Stenarna som var vår affär, den lilla satt vi på, den stora dukade vi upp sandkakor och bladbakelser på.


Gräsmattan vi lekte burken och  hallihallå på. Den var också brännbollsplan och utgångspunkten för röda/vita rosen. 
Ser du den branta stora backen i fonden? Vår fantastiska pulkabacke.


Badplatsen som badbussen tog oss till och där jag lärde mej simma

Vilken underbar dag vi hade häromdagen. mamma, dotter, systerdotter och jag! Vi åkte på en riktig nostalgitripp och besökte mina barndomstrakter.
Att piskställningen finns kvar är ju helt underbart, undrar om den samlar områdets barn på sommarkvällar nu som då?

Vi har fortsatt ha riktigt fina dagar här, varmt, upp emot 28 grader och vi har röjt klart i våra förråd, varit tillbaka på badplatsen och umgåtts med syster med familj.



Hemmavid njuter vi av långa kvällar på altanen och jag gläds särskilt åt att luktärtorna äntligen börjar blomma.

Idag blir det nog återigen en dag vid badplatsen, det är inte mycket annat man orkar i värmen än att bara sola och svalka ner sig i vattnet mellan varven.

Ha det fint, alla ni därute!




2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att köra tillbaka till sina barndoms trakter och bli nostalgisk. När jag sist var i min födelsestad och gick med min barndomsvän genom gatorna, kunde jag berätta saker som hon redan glömt - eftersom hon levt i förändringen.
    Att dagens barn samlas vid stenen tvivlar jag dock på, de bestämmer träff via mobilen - om de nu träffas överhuvudtaget...
    Ha en skön helg!
    Kram Elle
    Ps. Vad gäller huset och tomten jag bor i, kan jag nog göra nästan vad jag vill...för det kan inte bli sämre iallafall ;-)

    SvaraRadera
  2. Härlig nostalgitripp!

    Mer regn har vi tyvärr inte fått men kanske kan det komma några droppar till idag. Det är SÅ torrt och de få droppar som kom i förrgår gjorde absolut ingen skillnad.

    Stockrosfröer kan du få av mig om du vill så själv. Jag har faktiskt aldrig köpt plantor, bara sått själv. När vi väl satt några plantor här (av stulna fröer från Brantevik) sköter de själva förökningen.

    Kram o trevlig lördag!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...