15 juli 2013

På atriumgården


Choklad och pelargon

Det blommar så fint på atriumgården.
Häromdagen hittade jag en bild jag tog då jag ställde ut pelargonerna på tillvänjning och då insåg hur mycket de vuxit på den ganska kort tiden. De är fulla av blommor och många fler är på gång.

Jag upptäckte ju löss på rosen häromdagen och jag gick lös med tumme&pekfinger och en såpabehandling och blev av med dem. Någon dag senare såg jag att chokladblomman också var angripen och den fick samma behandling och är nu fri de rackarns odjuren.
Jag vet inte, men jag tror att det torra vädret har betydelse för lössens spridning och jag har därför duschat växterna på atriumgården med vatten med jämna mellanrum.
Är det rätt och bra, tro?

Nu önskar jag er en fin dag!




2 kommentarer:

  1. Chokladblomman är så fin! Måste ha en igen nästa år.
    Även här finns mycket löss i år. Först hade vi lagom med regn tycker jag men de senaste veckorna har vi inte fått en droppe. Lössen har blivit fler nu. Duscha är nog bra.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fin chokladblomman är! Jag sniffade på en i en blomsteraffär häromdagen.
    Ekorrgräset är nytt för mig också, har fått det av min snälla granne....

    Kram Agneta

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...