5 september 2013

Bakdag idag!


Tre sorter än så länge

Sedan en tid försöker jag hålla mej till LCHF- kost. Mest för att jag triggas till ett annat matliv nu när jag tränar regelbundet, men också för att det inte skulle göra något om jag blir av med de där söta volangerna jag bär på sidan av magen. Ännu syns det inte på vågen att jag äter LCHF utan den stora vinsten är att jag är av med godissuget helt och att jag slipper den där obehagligt uppblåsta magen.
Det som kändes svårast den första tiden var att avstå från gott matbröd, men sedan jag hittat denna sida, bakar jag ett riktigt gott bröd baserat på mandel- och kokosmjöl.

Nu stundar kalas hos oss (någon fyller år på lördag), jag vill kunna bjuda på fikabröd som passar alla oavsett kosthållning och jag har bakat vanliga kokostoppar, nötkakor och så LCHF-muffins med blåbärsfyllning. Ska ge mej på en till kaka och visst ska jag bjuda på tårta också, en LCHF- tårta, men jag väntar med att visa dem. Det kan hända att några av mina gäster läser detta och jag vill att de ska överraskas av något!

Nu ska jag titta till matbrödet i  ugnen, ha det gott allihop!


1 kommentar:

  1. Jag har också låtit bli bröd en tid men nu har jag återfallit till allt! Det får bli nya tag snart.
    Tack för att du tänkte på oss i lördags! Skönt att solen kom till sist.
    Någon har fyllt år här också, då kan man få sådana där rundlar. Grattis till dig lite i förskott!

    Kram Agneta

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...