16 september 2013

Ny kamera?


Denna bild är tagen med min lillkamera, Panasonic, Lumix DMZ-T28, bra komplement när man inte orkar bära på systemkameran.


Jag funderar på att byta ut min systemkamera Canon EOS 1000D mot en Canon EOS 600D.
600D-kameran har vridbar skärm, kan filma i HD-kvalitet (vilket dottern uppskattar), 18 megapixlars upplösning (mot 1000D-kamerans 10,1) och högre ISO-tal, som jag i och för sig inte vet om jag kommer ha så mycket användning för nu. Kanske om jag lär mej fotograferandets konst  förstås!


Bilden tagen med min Canon idag, mulet väder med regn i luften

Så nu mina vänner, önskar jag uppriktiga kommentarer och råd. Ska jag köpa ny kamera, eller vänta tills jag lärt mej mer? Ska jag välja en annan än 600D?
Det finns ju inga garantier för att bilderna blir bättre med en bättre kamera om man nu inte vet hur man ska använda den. Eller ökar jag förutsättningarna för att bli en bättre fotograf med en bättre kamera?



4 kommentarer:

  1. Jag har ingen aning...

    Enda jag vet är att bilderna är jättefina, så tummen upp!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att du ska satsa på ett bättre objektiv först och använd på din nuvarande kamera. Ett bättre objektiv kommer att göra mycket mer för dina bilder än en ny kamera.
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  3. Kan inget om de kamerorna. Jag har Nikon. Jag är jättenöjd med den men skulle gärna ha ett annat objektiv för att kunna ta riktiga närbilder men även skarpare bilder på håll. Inte lätt.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Du vet vad jag tycker... :)
    Det som för oss kändes svårt på fotokursen blev per automatik med en bättre kamera!
    Det är en vansinnig skillnad tycker jag att fota med Canon 600D mot den jag hade tidigare!


    Men faktiskt... Jag har ingen aaaning!

    Kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...