30 september 2013

Ny soffa

Den vita är nu svart


Såhär blev det alltså med nytt tyg på soffan. Jag vet inte vad jag tycker än, fast jag vet att detta är bra mycket mer praktiskt än det förra tyget. Det vita kan kanske få komma fram till sommaren...

Ser ni benet med snöre om? Det är en idé jag fick då en vän tyckte jag skulle virka benvärmare till soffbenen. Det kanske jag gör, men i väntan på det dekorerar jag benet med pappersnöre och pyntar med rosett. Tänker att det går att hitta på hur mycket som helst att sätta på benen, som små virkade dukar, tygband, pärlor eller varför inte snurra ett läderbälte runt? Bara fantasin sätter gränser. Man behöver inte dekorera alla ben, det kan räcka med ett eller två.

Så, det var ett DIY-tips, vill du titta närmare på det kan du titta in på min andra blogg, där det finns fler GörDetSjälv-projekt.

Kramar och ha en fortsatt fin måndag!

Lena



4 kommentarer:

  1. Fint! Att byta klädsel kan ju göra så mycket, för hela rummet!

    kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det blev jättesnyggt!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Toppen att kunna byta klädsel och få en annan känsla i rummet! Svart är alltid snyggt, och praktiskt! Ha en go kväll!

    SvaraRadera
  4. Hur snyggt som helst! Dels med det svarta tyget och dels med snörningen runt benet. Kan absolut tänka mig att de tär mer praktiskt också.

    Kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...