8 december 2013

OMG.. vad har jag gjort!?




Hit åker jag den 2 januari!


Mitt hjärta slår hårt och vilt, jag undrar om jag är riktigt klok, om jag ska klara detta....
...men jag har gjort det; bokat en resa till värme, sol, lugn och ro. En resa helt på egen hand!

Under hösten har jag känt en längtan av att, alldeles ensam, resa någonstans. Vara själv, läsa mängder av fina böcker, tänka en massa tankar, rå om min egen tid och få vara helt själv utan hänsyn till någon annan. Tanken började vid en weekend på något spa ... och en lust att utmana mej själv.

Om hotellet står det "Barnfritt- med kropp och själ i fokus//, aktiviteter som Thai  Chi och pilates gör sitt till om man vill vårda  kropp och själ. Här finns en kontinental atmosfär och man erbjuder aktiviteter och kvällsunderhållning alla dagar i veckan".
Hotellet ligger i en ganska stor stad med närhet till sandstrand, restauranger och shopping.

Och det är precis det jag är ute efter.
Möjlighet att, tillsammans med andra, ingå i aktiviteter som passar mej. Men bara om jag vill och när jag vill.

Jag ser mej själv ta långa promenader på stranden, läsa en massa böcker, sova när jag vill, äta när jag vill, sitta i en solstol med en stickning i handen eller strosa i staden, prata med folk eller välja tystnad. Några pass thai chi och pilates finns med i tanken.
Jag planerar att boka in mej på en eller annan utflykt som resebolaget erbjuder, en bussresa runt ön för att se den varierande naturen eller åka med på den där turen som erbjuder storstadspuls...

Ja, jag kanske är galen; jag som fram till i höst inte ens kunnat äta på restaurang själv ska ge mej ut på ett sånt här äventyr ensam.
Det kan bli flipp eller flopp!

Men hur det än blir kommer jag vara en massa erfarenheter rikare när jag kommer hem den 9 januari! Och jag känner mej redan oerhört modig!


Lena

Bilder  via, och svar på vart jag åker


4 kommentarer:

  1. Det låter jättespännande! Är faktiskt ganska säker på att du inte kommer ångra dig alls.
    Jag har funderat på att åka på en träningsresa. Där man är tillsammans med andra som gillar träning i ett underbart klimat på en fin anläggning med utmärkta förutsättningar. Tyvärr har jag inte de ekonomiska förutsättningarna för det så jag drömmer vidare :).

    Du är jättemodig som vågar och som sagt så tror jag det blir kanon!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Verkar ju jätteskönt! Precis vad min trötta kropp och själ skulle behöva. Jag tror att du kommer att ha det jättebra där.
    Kram Elle

    SvaraRadera
  3. Modigt och bra! Du kommer att få en underbar resa, och hinna tänka mycket. Det är nog nyttigt och bra.
    Kra,

    SvaraRadera
  4. Var ju tvungen att gå in här då du berättade om resan på instagram! Modigt och klokt, tycker du är jätteduktig!
    Kramen!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...