18 maj 2014

Mellan hägg och syren




Ja, det är väl just var vi är nu, här i stockholmstrakten


Tog en promenad på eftermiddagen för att spana in vårens utveckling. Plötsligt stod jag där i den mest underbara doft våren bjuder på. Hägg och syren i ett helt otuktat buskage utmed en gångväg här intill.

Häggen har inte många dagar kvar medan syren just öppnat sina blomknoppar och ännu en tid kan jag gå dit och sniffa golukt!

Nu startar snart en ny jobbvecka och faktum är att jag börjar räkna ner till semestern även om en hel del ska fixas innan dess. Köket ska ju renoveras, altanen göras fin, vi ska till Göteborg och se Håkan H, en student ska firas i Mariefred och jag ska ha en instaträff här. Plötsligt låter det mycket för 5 veckor! Men kul!

Ha det gott!/ Lena 







1 kommentar:

  1. Oj, det låter som att du har en hel del på gång framöver. Hoppas allt blir lyckat och trevligt.

    Underbara syrener! Här blommar både lila och vita sedan ett tag. Någon hägg har vi inte här i närheten men på jobbet såg jag. Fina!

    Kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...