24 maj 2014

Vänner


Vi delar


Så har vi (jag)* äntligen lyckats få till det där med grillningen på berget. Berget som vätter mot Mälaren och som vi når från området vi bodde i tidigare.  Jag har bloggat om detta förut, eftermiddagar/ kvällar då vi träffar de vi gillar och äter grillmiddag tillsammans. Så värdefullt och viktigt.
Vi är ett litet gäng till att börja med som ofta blir stort vart efter kvällen lider. Igår blev vi till slut 9 vuxna och två tonåringar som delar grillar och mat.


Del av vår utsikt, stora båtar på väg mot Drottningholm och små på okända äventyr


Samtalen böljar om stort och smått och jag går alltid därifrån med känslan av samhörighet och trygghet.

Så fint att få omge sig med underbara människor.


Idag är en ny dag och vi ska fira en 70-åring som betyder oerhört mycket för oss. Fint det också.

Kramar till er alla!

Lena


* Det mesta är tungt nu och jag bromsar antagligen familjen från många sociala sammanhang. Jag är inte särskilt stolt över det, men glad att jag orkar ibland, som nu! 



1 kommentar:

  1. Härligt med små lyckostunder. Något att plocka fram ur minnet när det behövs.

    Kramar

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...