8 april 2011

Gult


Stapplade ner till affären igår, både dottern och jag är sjuka, maken i Skottland.
Passerade den lokala blomsterhandlaren, där låg några knippen påskliljor- jag fick två för 20 kr!

Det är precis så här långt jag kommit i påskpyntandet, väntar till helgen före påsk med det andra.

Det andra är väldigt få saker, en liten samling gamla tuppar, hönor och kycklingar, kanske ett och annat ägg...

Påsken ska vi fira på kollo, mamma fyller 70 och vill ha sin fest där.
Vet inte om hon inser hur mycket jobb där är innan trädgården går att visa upp. Dessutom har vi ju förberett för målning inomhus så det kan ingen få se! Om hon inte målar förstås!

Jag hoppas jag är pigg nog att åka till kollo på lördag, syster och mamma kommer också dit i så fall. Då kan vi prata om hur vi festar på bästa sätt!


Nu önskar jag oss en stormfri och skön fredag!

Lena

Ps Jag skrev väninnor i förra inlägget! Så otroligt gammaldags och förlegat, jag skäms! Vänner hade känts och sett bättre ut! Ds

2 kommentarer:

  1. Snyggt att placera påskliljorna på det viset som du gör här!!! Det ska jag också göra..när jag orkar ner till affären...för jag är också sjuk...... Vi får väl pigga på oss nu så vi får en Trevlig helg!!!/EvaMarie

    SvaraRadera
  2. Vad fint du arrangerat blommorna. Detta ska jag minsann sno ;) Väldigt dekorativt!!

    Hoppas ni kryar på er och blir friska. Vi får hjälpas åt att känna oss piggare denna helgen. Jag försöker glömma bort min förkylning nu, det går sådär ;)

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...