24 april 2011

Min Hjältinna!


Igår gjorde dottern iordning dammen, skopade upp det sista "urindoftande" vattnet, tvättade rent, fyllde i nytt fräscht vatten och satte i fontänen.

Ljudet av det strilande vattnet är så otroligt rogivande!

Nu ska alla växter runt dammen tas upp!

En del får komma tillbaka till jorden, andra får en ny plats i trädgården.

Längst fram försöker daggkåpa och humleblomster komma upp och de blir så höga att vi inte ser vattnet under sommaren. De ska flyttas åt sidorna.

Jag vill ha låga växter där istället, såna som inte blir mer än 15- 20 cm höga och gärna brer ut sig.
Hoppas på att den fina handelsträdgården kan hjälpa mej med förslag, om nu inte någon av er har någon bra idé!

Kramar/ Lena

1 kommentar:

  1. Ja, det är härligt med damm. Skulle själv vilja ha en här hemma. Men det förslaget får jag nog komma med i framtiden.. ;) Mamma och pappa har en stor damm och visst är det härligt att höra porlande vatten. Så rogivande!!

    Jag ser att ni fortfarande har lika underbart väder. Jag har varit ute hela dagen jag med och fixat i trädgården. Vad skulle vi göra utan våra trädgårdar att vara ute i hela dagarna?? :D

    Ha en fortsatt mysig kväll!!
    Kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...