13 maj 2011

Regn


Kom ut från en härlig heldagsplanering och möttes av en rejäl regnskur!

Och blev glad!

Nu mår kolloträdgården bra.

Igår tog jag en fika mellan jobb och kvällsmöte med en fin kollega. Vi möts ofta i personalrummet och utbyter snabba tankar. Igår hade vi möjlighet att prata länge. Lyssna och prata sådär som man alltför sällan hinner med. Kan sakna det goda samtalet där man ger och tar.

Måste ge mej tid till det oftare!

Imorgon har jag pressat in ett snabbt besök på kollo, ska bli spännande att se vad som hänt med trädgården sedan sist.

Ha en trevlig fredagskväll, kära vänner!

Lena

3 kommentarer:

  1. Efter all värme var det nog välbehövligt med en rejäl skur för våra blommor - precis som den härliga fikan för Lena ;)

    Kram Emma

    SvaraRadera
  2. Det goda samtalet är viktigt, jag gillar det. Just där man ger OCH tar, inte bara det ena. Jag tycker att många har svårt att lyssna på vad andra faktiskt säger, de är så uppfyllda av sig själva. Jag gillar att sitta och lyssna men jag vill så klart, då och då, att någon ska vara intresserad av det jag säger också.

    Regn önskas här!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Visst är det mysigt att gå och fika med en väninna, det är vardagslyx för mig.
    Kram och tack för inspirationen.
    Camilla

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...