5 juni 2011

Hinner jag...

..se den öppnas innan helgen är slut?

Hittade en liten ynka planta Prästkrage undangömd i en rabatt förra sommaren. Den hade inte mer än två, tre spröt då, knappt så jag kunde se att det ens var en prästkrage. Flyttade den till min då nyss påbörjade VITA rabatt och lika glad i den som jag var, var också sniglarna!

De åt sig mätta av den trots att jag försökte skydda den med alla medel; ölfälla och "Snigelbort".

Plantan såg så eländig ut hela förra sommaren, så min förvåning var stor när jag nu i vår såg att den vuxit sig stor och ståtlig. Den är så stor att den faktisk blivit felplacerad i rabatten, alldeles för långt fram, den skymmer lägre plantor. Kunde aldrig tro att den skulle bli så här!

Nu är den fylld av knoppar som bara väntar på att få slut ut, mer värme, mer sol...så...

Fotot ovan är taget i fredags...

...och detta tog jag idag innan vi lämnade kollo! Några få knoppar börjar slå ut, så vackert!

Det har varit himmelska dagar, strålande sol och uppemot 25 grader. Dottern har badat, vi har haft fina vänner på besök, grillat en massa, druckit gott och arbetat en hel del i trädgården.
Nu är det en hemmadag innan fyra dagars arbete väntar. Sedan har jag en arbetsvecka hemma vid datorn och sedan....SEMESTER!

Kramar/Lena

2 kommentarer:

  1. Prästkragar är fina och tacksamma tycker jag.
    Jag har inte heller många arbetsdagar kvar. 8-9 dagar bara sen lov i 8 veckor.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Prästkragar klara allt :D Vi har det typ överallt, utom i rabatterna.. haha.. Får kanske ta en planta och flytta till rätt ställe sen när vi gör vid uppfarten :)

    Vädret är helt underbart. Man kan inte klaga direkt :)

    Och vad lyxigt med semester snart.. själv får jag vänta ett tag till. Men då har jag också två övernattningar på hotell i Köpenhamn som väntar.. så jag har ngt att verkligen längta till och nu hinner man spara pengar också.. Shopping i dagarna TRE blir det då :D

    Ha en mysig kväll!!
    Kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...