5 juni 2011

En liten glimt!

Min bloggvän Teres önskade bilder från trädgården.

Har skrivit det förr; jag är ingen fotograf och jag blir sällan nöjd med mina foton (fiskar definitivt inte efter beröm, det önskar jag inte!!!).

Ska be dottern om hjälp att fotografera olika vyer i trädgården.

Till dess visar jag er en bild på den "nya" dammrabatten, tagen under en molnig stund under eftermiddagen i går (den enda korta stunden sedan i torsdags).

Och som jag skrivit förr: jag känner inte igen många av växterna, jag flyttar runt på dem tills jag hittar någon slags harmoni i rabatten. Här finns snart utblommad Ormöga, en Iris, Daggkåpa, en nyinköpt Fänrikshjärta, Humleblomster, Förgätmigej, kanske en Alunrot, Trädgårdsviva och några andra jag inte alls vet vad det är! En av dem växer vackert i bakgrunden, bredvid Daggkåpan. Ska fotografera den också, kanske någon av er vet vad det är!

Jag är glad för den svart flisen som täcker jorden, den är just precis Jag!

Nu drar vi hemåt snart, behöver andas lite stadsluft efter dessa underbara dagar.
Gav trädgården en rejäl vattning i går eftermiddag/kväll så den ska klara sej någon dag. Mamma ska se till den om värmen håller i sig, är lite orolig att de nya pionerna inte ska klara sej!

Tack Emma, Camilla och Marina! Tillsammans lyckades ni klura ut vad som växer i mina rabatter, Getrams (eller jätterams?) Blågull och Akleja.

Snart kommer nya bilder på andra växter jag undrar över, fick en jättefin VIT blomma av en granne igår och hon kunde inte berätta vad den heter.

Ha en bra söndag!

Kramar/Lena




1 kommentar:

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...