19 juni 2011

Kollokök


Detta är en del av den fruktansvärda plasttapeten i köket. Den har givit mej stort huvudbry, tapetsera annan, lägga panel ovanpå...

Det har säkert framgått att köket är mitt stora bekymmer på kollo och jag pendlar mellan totalmakeover och lightvariant.
Har kommit fram till att den lätta, snabba och billiga vägen passar bäst just nu! (Har bjudit hit mina fina kollegor i slutet av sommaren och jag vill ge dem ett FINT kollo).

Igår, sent fick jag för mej att det måste gå att måla med väggfärg på den hemska väggen och resultatet blev superbra.

Fortfarande syns reliefmönstret, men det gör inget - det är vitt!


Idag har det regnat en hel del, tur att vi klippte gräset igår, och jag har fortsatt måla. Är så nöjd!

Visar resultatet när jag är färdig!


3 kommentarer:

  1. Åh, så spännande!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, du måste ju visa. Jag blev ju supernyfiken nu ju :) Nu får vi bara hoppas att tapeten inte löser upp sej under väggfärgen om ngt år ;) Det kan faktiskt hända på sådan våtrumtapet (jag har läst om ngt enstaka fall när vi funderade på samma sak inne på vår ena toalett, det slutade med en totalrenovering istället.. hehe). Men då är det ju bara till att göra den där totala renoveringen ;)
    Blir det inte sådär "kollofint" när man ser mönstret, men då i vitt istället? I mitt huvud tycker jag det verkar bli himla lantligt och fint iaf :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja ibalnd är det lätta snabba lösningen den bästa!
    Bild vill vi se :)
    Ha det gott
    kram
    Tessan

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...