17 juli 2011

Baksida och äppelträd


Utöver allt annat igår hann maken med att beskära äppelträdet.
Det är synd att jag inte tog en "förebild" för det såg verkligen helt vildvuxet ut!
Nu får alla äpplen ljus och trädet kan ge energi till att äpplena ska mogna.
(om du klickar på bilden och gör den stor kan du se att ett drickasnöre Erik hade i trädet fortfarande finns kvar. I stora grenen till vänster).

Foto visar vår smala "baksida" där det förutom äppelträdet växer en rhododendron som genomgick en hård beskärning förra hösten, nu är den riktigt fin igen! (Jag gillar dem egentligen inte, fast det finns där och då måste vi ta hand om det på bästa sätt!) Häcken är en Spirea, Spiraea Salicifolia (namnet har jag hittat på nätet, annars brukar jag ju fråga här om namnen på det jag har i min trädgård). Den får vackra rosa plymliknande blommor, som jag ibland använder som utfyllnad i buketter.
Man kan också se det öppna fönstret till makens och mitt sovrum på loftet. Fönstret under finns bakom sängsoffan!


Idag verkar det bli en riktigt härlig dag, solen strålar från en klarblå himmel och innan mannen lämnar oss för en sista jobbvecka ska vi plocka jordgubbar och hallon som han får ta med hem och lägga i frysen!

1 kommentar:

  1. Ser ju fint ut! Här tittar jag till vårt lilla äppelträd som ju fick flytta i veckan som gick. Ännu ser det inte helt kört ut. Hoppas hoppas....

    Kram!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...