6 juli 2011

Första kvällen




Första kvällen på Kreta tog vi en promenad i gamla stan. Gick runt och tittade på allt fint och planerade vad vi skulle köpa.

Ganska direkt bestämde jag att en vit spetsduk skulle få följa med hem!

Vi stannade till vid en butik och blev naturligtvis visade alla olika storlekar och modeller av dukar...tror de var mor och son vi träffade på. Sonen verkade närmast generad när mamma försökte sälja på mej en den ena, en den andra duken. Hon smickrade mej med att -"Mama knows , mama buy, good price".

Det här var alltså första kvällen och jag tog mej ur butiken genom att lova att komma tillbaka!

Några dagar senare tog jag en ensam promenad till stan (hade solbränt mej och behövde vila från solens varma strålar).

Sökte upp butiken...brandskadad...

....och jag blev så ledsen att jag inte köpt min duk redan den där första kvällen!

Några dagar senare såg vi kvinnan stå och letade bland alla tyger utanför butiken, hon försökte antagligen ta hand om det som inte var skadat och en hög blev lämnad kvar. Så sorgligt!


Jo, jag köpte min duk, eller rättare sagt två, på ett annat ställe senare...fast det kändes inte riktigt bra! Inte ens nu, fast jag tycker de är vackra!


Här är detaljbilder på dem. De bor naturligtvis på kollo- i hemmahuset passar de inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...