6 juli 2011

Så det växer!

Detta var allt jag fick se av den blommande vita pionen, kronbladen på marken!
En vecka var vi på Kreta och då passade den på.


Vita rabatten mår ganska bra, även om stäppsalvian vuxit sig lite för stor och Malvan inte alls är vit utan svagt rosa. Den är fin och jag har inte hjärta att ta bort den.


Däremot undrar jag om den vita luktärten kommer att blomma medan vi är här. Förra sommaren plockade jag en bukett runt den 10 juli och det kommer jag inte att kunna göra i år!


Rosenskäran blommar fint. Tycker om de skira stänglarna som bär upp den stora blomman!


Nu hoppas jag att det blir en regnfri dag, gräset växer MYCKET på en vecka, och jag får nog förarbeta genom att gå med trimmern innan jag kan använda gräsklipparen.

Ska försöka få dottern och hennes vänner att föra en jordgubbspaj idag, vi har mängder av de goda, söta bären i trädgårdslandet.


Ha en härlig onsdag!



1 kommentar:

  1. Här har det varit strandväder idag så inget blev gjort men sola hör ju semestern till det också.

    Mmm, jordgubbspaj är ju så gott.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...