10 juli 2011

Jordgubbar och saft!


Vi har mängder av jordgubbar...vi äter dem "naturale", till glass, i yoghurten...

Igår fick jag för mej att koka saft på en del av dem...
och återigen gav jag mej på något jag aldrig gjort!

Googlesök är suverän, när man är utan kokböcker, hittade Monika Ahlbergs recept som jag följde!

Lite joxigt var det, det svåraste är att vi inte har rinnande vatten, ett måste när man gör något extra i köket. Nåväl, det löste sig det också!



Och gissa om det är gott?

Idag lämnar vi, som sagt kollo, för nya äventyr...är tillbaka här om några dagar!


Ha det gott!

Var ju på IKEA i fredags, durkslaget på fotot fick följa med hem! Det ersatte ett fult blått plastigt sådant!
Några andra saker la jag också i kassen, visar senare!


2 kommentarer:

  1. Så härligt med fräscha jordgubbar+saft! Vi har ett litet jordgubbsland i torpträdgården men det verkar som att det blir inte många bär i år. Värmeböljan i juni var nog inte så bra för dom.

    Ha en trevlig söndag!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  2. Jordgubbar är gott till mycket. Vi har inte massor själva men det går ju att köpa överallt nu.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...