3 augusti 2011

Räddad


Denna stora vän låg och flöt i dammen när vi kom. Den såg utmattad och trött ut. Vi tog fram håven och lyfte upp den. Det tog en stund innan den visade livstecken, men till slut hoppade den iväg! Skönt!

Nu är vi alltså på plats. Och hjälp vad det händer mycket i en trädgård på 10 dagar! Och så ledsna alla rabatter och odlingar var. Här har det visst inte regnat något alls och jag sprang runt med vattenslangen för att ge växterna "första hjälpen". Vi skulle ju klippa gräset och då måste vattenspridaren vänta.

Har gått en runda nyss och tycker nog trädgården hämtat sig bra!

Hur gör ni andra som har en trädgård? Lämnar ni den något under sommaren? Har ni någon som hjälper till med vattning?



Återigen har något som skulle vara vitt visa sig vara rosa!

Måste nog lära mej det, i en trädgård ska man vara beredd på överraskningar!

Nu ska jag ta mej en kopp cappuccino, innan jag går ut!

Ha det fint idag!

Lena

1 kommentar:

  1. Lämnar helst inte trädgården under sommaren. Dels för att jag vill uppleva och njuta av trädgården fullt ut och dels för att jag överhuvudtaget helst är hemma.
    Så klart är det en stor skillnad på att ha en trädgård där man bor permanent jämfört med att ha en kolloniträdgård.

    Bra att ni räddade paddan!

    Kram!

    PS. ja färger kan det verkligen bli lite si och så med i blomvärlden. Alla har inte samma uppfattning om vad som är vitt/blått/rött....

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...