17 september 2011

Lovely Saturday



Jordgubbarna blommar och sätter bär igen! Det hinner nog inte mogna, imorgon varnas för frost!



Vilken underbar lördag!

Varit på kollo och arbetat i trädgården, umgåtts med man, barn och mamma och njutit av solen!

Idag ägnade jag en stor del av tiden till (nya) jordgubbslandet. Har satt nya plantor där vi i år haft potatis. Plantorna kommer från revorna och har bott i en av pallkragarna ett tag.
Jag vände på jorden och gödslade den ordentligt först. Jordgubbar vill ha näring på hösten och absolut inte alls på våren. De här plantorna kommer inte ge särskilt mycket bär nästa sommar, men massor sommaren därpå!
Jag kommer ta bort en hel del fina jordgubbsplantor ( i högra hörnet) för att ge plats för potatis nästa vår och det känns svårt. De ser ju så friska och fina ut trots sina 3 år. Fast jag vet att jordgubbsland behöver "förnyas" för att hålla sig fortsatt friskt.

Present från mamma då? Presentkort på armeringsmattor från K-rauta. Hon vet vad jag önskar mej! Tack, söta du!

Kramar till er alla!








(Jo, vi avnjöt en grillmiddag på altanen. Kallt, visst, men absolut värt det!)

 I högermarginalen finns en fråga som jag skulle bli glad om du vill besvara!

2 kommentarer:

  1. Härligt med så många jordgubbsplantor. Här blommar de med trots frosten inatt, men de sjunger på sista versen nu. Vi fick skrapa is på bilrutorna imorse.

    VI gav våra smulgubbar koskit i våras och de har aldrig gett så mycket bär som i sommar. Men det kanske är olika. Ska komma ihåg att göra det påhösten nästa gång.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  2. Ja, den där frosten verkar ha fattat ett grepp om Sverige nu. Hörde att det varit minusgrader uppåt Dalarna imorse *brr*
    Men men.. ju kallare det där desto mer får jag elda i kaminen här hemma och det är ju helt underbart :)

    Vilket bra presentkort du fick av mamsen. Perfekt ju!! :D

    Ha en mysig kväll!
    Kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...