18 september 2011

Tjatig? Ja!


Absolut!

För ett tag sedan bad jag om förslag på höstblommande växter och flera av er tyckte jag skulle satsa på höstanemon. Jag hade aldrig hört talas om den (ni vet väl att jag är nästintill okunnig om allt som rör trädgård?!) så jag googlade på bilder och visst såg den fin ut.
Tog med maken till den fina handelsträdgården och köpte en vit.

Den är så fin och blommar vackert i min vita rabatt tillsammans med den vita floxen! (också ett tips).
Har en vit höstaster där som inte alls visar några tecken på blomning, den syns till höger om anemonen, undrar så om den kommer att blomma!?

Nu har jag också en stickling av en rosa anemon, som fina Lotta givit mej, i en kruka på balkongen. Tror den får bo där, varmt och skönt, över vintern.









I högermarginalen finns en fråga som jag skulle bli glad om du vill besvara!

8 kommentarer:

  1. En härlig bild att starta morgonen på!
    Här uppe i Hälsingland vakna man av frostlandskap...som försvann.ganska fort Think Good!

    Mysigt att tända vedspisen och kura!
    Ha en mossig söndag!

    Kramis Hilla

    SvaraRadera
  2. Superfin blomma. Ngt jag själv kanske skulle satsa på i min trädgård. Bra tips!

    Ang. frågan här brevid till höger så jobbar jag på en förskola, men i köket. Så jag lagar maten till de små barnen :)

    Ha en mysig söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Någon gång i livet ska jag skaffa lite grönare fingrar... (var köper man det??;)
    Jag röstar på att jag arbetar med något helt annat, men jag är pedagog (drama), jag utbildar och jag föreläser ofta för vården;) Kul omröstning!

    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Till våren bara måste jag köpa mig en vit för nu har jag gett upp hoppet om att den jag haft ska dyka upp.
    Höstastrarr kan ju vara rejält sena så kanske...

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Jag kan sakna det där med rabatter nu när jag bor i lägenhet, men jag pysslar lite i balkonglådorna...
    Ha en mysig söndag, kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Jag har bara de där lila anemonerna, den vita är superfin. Kanske blir det ett röj i rabatterna till hösten om jag hittar mina gröna fingrar någon gång...

    kram o ha en bra dag!

    SvaraRadera
  7. höstanemoner är underbara

    kram louise
    www.louisealexandersson.se

    SvaraRadera
  8. Så vacker anemonen är! Höstastern kan vara väldigt sen så kanske hinner den inte blomma före vintern... Ha en fin start på den nya veckan!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...