6 september 2011

Mateus


Vill gärna visa er det fantastiskt fina gigantiska Mateusfat jag fick av mina underbara kollegor i lördags. Dekoren heter Spets.

Är så otroligt glad för alla fina pedagoger jag möter varje dag, lika fantastiska som de är med barnen och föräldrarna, lika fantastiska vänner är de!

Jag har arbetat på förskolor i många år och överallt har jag mött härliga kollegor, men på min nuvarande arbetsplats är ALLA bäst!
Jag har tidigare bytt arbetsplats med 3-6 års mellanrum, främst för att jag velat utmana mej själv, få möta nya tankar och idéer, men nu har jag hittat arbetsplatsen jag nog blir pensionär på! Kan inte tänka mej en annan förskola som hela tiden utmanar mina pedagogiska ställningstaganden och där jag också får utmana.

Att vi dessutom delar intresse för form och design gör ju det hela inte sämre!

Önskar verkligen att alla någon gång i livet hamnar på rätt ställe!

Kramar

12 kommentarer:

  1. Hej Lena,ja det är nyttigt att rotera lite på arbetsplatser,som sagt man blir hemmablind och behöver nya ideer,intryck mm.
    Min 12 årings skola har estetisk riktning,det är jätte härligt tycker jag,dom har musik,bild,dans och andra lektioner som ger dom självkänsla och utrymme för kreativitet!
    Härligt att höra att du trivs!
    kram Tessan/hemmakär

    SvaraRadera
  2. Underbart att jobba på ett ställe man verkligen trivs! Både med jobbet och människorna omkring sig! Det är så viktigt!
    Företaget jag jobbar på genomgår en förändring och ingen vet hur den till slut ser ut och det känns ovisst med allt. Och då blir hela tillvaron påverkad. Usch, inge kul. Men nu skulle ju inte jag skriva här om mig själv utan hur kul det är att du hamnat rätt, vi återgår till det!! :)
    Vad kul att även kunna dela intressen med dom man arbetar med!! Det blir liksom personligare!
    Ha en skön kväll! KRAM!!

    SvaraRadera
  3. Underbart fat!! Ett sådant fat som blir ens favorit direkt :)

    Kramar tillbaka!! :D

    SvaraRadera
  4. Att ha en arbetsplats där man trivs är fantastiskt. Man lägger ju ner ganska många dagar av livet där...
    Jag har ett stort sådant fat som jag fick i present en gång, älskar det! Jättefint.

    kram

    SvaraRadera
  5. ÄLSKAR Mateus, det har så fint porlin, men icke billigt :P
    Lena vi har tur och jag, både verkar vi ha toppenkollegor :) Det är väldigt värdefullt.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilket vackert fat! Och vad härligt att hitta rätt. Rektorsprogrammet känns helt rätt för mig efter en dag. Utbildningen sträcker sig över tre år, 10 poäng per år och täcker in skoljuridik, mål- och resultatstyrning och skolledarskap. Oj, vad mycket jag ska lära mig!
    Tur att jag har trädgården när jag behöver rensa hjärnan.
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Tack snälla för kommentaren på min blogg. Jag blir lika glad varje gång. Faten är såå fina. Gav sådana till min svägerska när hon fyllde år.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Lovely, fatet är ju fantastiskt =)
    KRAM Tessan

    SvaraRadera
  9. Visst är det skönt att ha ett arbete där man trivs så bra, och kollegerna gör väldigt mycket då. Vad roligt att läsa att du också jobbar på förskola det gör jag med.

    Kram
    Jessica

    SvaraRadera
  10. Ensam är man inte stark, tillsammans gör vi underverk. Tack själv:-)
    Kajsa

    SvaraRadera
  11. Härligt att trivas så bra! Jag har varit 21 år på samma arbetsplats men jobbat inom olika avdelningar med olika arbetsuppgifter och jag har även läst lite pedagogik mellan varven. En del på mitt jobb ser det som negativt att vara så länge på ett ställe men jag kan inte tänka mig att byta bara för att liksom.

    Kramar!

    SvaraRadera
  12. och tala om allt du ger!! Fina du;) du berikar!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...