9 oktober 2011

Kollolördag



Agnes sommarmalva blommar fin ännu! Och jag låter pallkragen den växer i vara- frosten får avgöra när vi tömmer den!

Vi hade ett fint dygn på kollo, dottern och jag!
Ett dygn med strålande sol och regntunga moln.

Maken anslöt på lördag dag och vi "höststädade" trädgården. Möbler ställdes in, vi krattade löv, utediskbänken ställdes i skydd för kommande snö på altanen, vi rensade ogräs, dammfontänen togs upp, Agnes begravde en skogsmus som drunknat i dammen, vi tömde skafferi och kylskåp, äppelträdet plockades rent, höstanemonen vintertäcktes...lunchen grillades...

Det var absolut inte säsongens sista besök, men vi kan åka dit igen när vi vill och inte för att vi måste!

Nu väntar avlämning på teaterskola för dottern, jag tar en tur på stan och sedan ska vi GÅ hem, det blir en lång promenad! Men säkert skönt i det vackra, soliga vädret!

Kramar







4 kommentarer:

  1. Hej Lena!
    Åh vilken härlig fredagkväll ni ser ut att ha haft!
    Jag skulle också behöva gå ut och jobba i trädgården, men nä...det blir utflykt med gofika istället!

    Ha en underbar Dag!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Halloj!
    Låter härligt och lite vemodigt på samma gång... nästan som en N Strömstedt-låt "...en skogsmus och begravde den..." hihi =D

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Underbar sommarmalva, förresten! Hon har bra hand om blommorna, din tös. =)

    SvaraRadera
  4. Låter hur underbart som helst med en sådan dag. SKönt att veta att allt är klart liksom.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...