21 oktober 2011

Min bloggplats...och en stor del av entrévåningen

...just nu!

Kommer ni ihåg hur jag förut planerade nya arbetsplatsen (kolla här)? Mellan två grunda garderobsskåp som jag har mitt pyssel- och fixmaterial i. Det kändes inte alls bra och nu har jag flyttat skrivbordet så det står mot en vägg. Jag har också målat över den svart rutan med skoltavelfärg och nu behöver jag något annat att samla mågottlappar och inspiration på, vet inte vad bara. Kanske bara en vacker tavelram? Svartmålad förstås!
Strax till vänster har vi vårt stora matbord, med kortänden mot ett fönster. Det kan jag använda när jag håller på med större projekt. Vi använder det sällan eftersom vi alltid äter våra måltider vid köksön. Dessutom står jag inte ut med det: ett gigantiskt stort ekbord (försöker dölja det med en vit linneduk).
Det ligger ute på Blocket nu, jag vet vad jag vill ha i stället, men vill inte köpa nytt förrän jag blivit av med detta. Maken tycker vi ska montera ner det och förvara det i källaren tills vi hittar någon som vill ha det och så blir det kanske till helgen.
Dessutom har även maken provsuttit Eamesstolarna och godkänt dem och vi har bestämt att köpa dem.


Vid nästa fönster har vi vår soffhörna, den har jag visat förut!

Det är verkligen inte lätt att få till fler "rum" i rummet, hela entrévåningen har öppen planlösning, här finns också hall, kök, badrum och trappen upp till övervåningen. Förut skiljde jag av mat-och arbetsplats med ett tyg från golv till tak, kanske blir det så igen!

Ni som sett foton från kollo ser att våra två hem skiljer sig väldigt mycket åt.
Här hemma har jag ganska få saker framme, inga gardiner eller mattor.
Kollo har allt det där och mer därtill!

Jag gillar att det är helt olikt!

Nu är det fredagkväll och vi har just kommit hem från "fredagspuben" med de fina. Nu myser vi strax med hämtmat från Delin och ett glas rött. Helgen kan börja!

Kramar till er alla!





5 kommentarer:

  1. Kul att göra om lite hemma. Det är särskilt kul såhär på hösten när man sen ska vara inomhus ganska mycket någon månad framöver.

    Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag kör samma stuk! Matbordet får stå till hjälp i pysslande stunder!! :)
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg arbetshörna, du har verkligen lyckats.
    Vad roligt att du vill vara med i min utlottning.
    Önskar dig en mycket fin helg!
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  4. Så snyggt du fått till det, riktigt praktiskt också!
    Eamesstolarna kommer att sitta som smäcket där, nu ser jag ju en av tavlorna på sitt rätta ställe också.

    kram o trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Det är så roligt att se bilder från hemmet! Och det låter så mysigt med en lägenhet med fler våningar! Vackert är det Lena..
    ha en skön helg
    kram Tessan/hemmakär

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...