16 februari 2012

Ranunkel



I makens röda AllaHjärtansDags tulpanbukett



I veckans tulpanbukett


Har helt förälskat mej i Ranunkel! Så fantastiskt vacker!

Den är inte precis ny för mej, men plötsligt ser jag hur vacker den är.

Köpte säsongens första till den vita tulpanbuketten, knoppiga och ganska anspråkslösa. Efter några dagar är de nu helt utvecklade, skira och fina.
  Häromdagen köpte jag några till de röda tulpanerna jag fick av maken.
  Nu väntar jag på att dessa buketter ska blomma klart så jag kan köpa  rosa tulpaner och rosa ranunkler!

Idag kommer jag hem medan det är dagsljus fortfarande och jag hoppas jag kan ta en helhetsbild av den något bedagade vita tulpanbuketten.

Till dess, kramar på er!

4 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Håller med dig fullkomligt. Älskar denna lilla skönhet!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag vet, det är svårt att låta bli att älska ranunkel! Min absoluta favorit. // Anna

    SvaraRadera
  3. Ranunklar är underbara :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Finaste, finaste blomman! Köpte vita och rosa tidigare idag och njuter av dem på köksbordet ikväll:-D
    Kram
    Emma

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...