12 april 2012

Blått

 Pärlisar i badrummet

Pärlisar i äggskal

Till påsk skulle jag köpa vita pärlhyacinter till ett arrangemang i äggskal placerade i gamla likörglas.
Det fanns inga så jag fick nöja mej med blå. Jag är egentligen inte särskilt förtjust i de blå, men finns inget annat än välja på så...

De som blev över satte jag i en kruka och ställde den i badrummet och de pärlhyacinterna har fått en helt underbar riktigt ljust blå färg, medan de som står i glasen är den vanliga skarpa blåa färgen.
Det beror säkert på att badrumspärlisarna inte får något naturligt ljus alls, bladen är ju också riktigt ljusa.

Nu vet jag hur jag ska få den mjukt ljusa blåa färgen!







Vet inte om ni vet, men ett stort intresse hos mej är inredning, design och form och därför har ja startat en blogg om bara det. Och därför kommer det vara sparsamt med såna inlägg här. Men om du är nyfiken på vad jag gillar är du välkommen att titta in på JAGochINREDNING.

3 kommentarer:

  1. Nu fastnade jag där, på din andra blogg. Nu blev jag lite kluven, vilken ska jag välja nu då?!

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Det blev en väldigt fin blå färg på pärlhyacinterna, så mild.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Gah så läckra bilder! Och så snyggt att ha lite grönska i badrummet!! Jag fastnade liksom Tina ovan i din andra blogg, lovely!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...