13 april 2012

Får jag bjuda på...

...ett middagsrecept?

Inte alltför sällan står jag inför det faktum att jag inte vet vad jag ska laga för middag.
I ärlighetens namn så är det oftast maken som tar på sig den uppgiften och för att döva mitt dåliga samvete händer det att jag erbjuder mej att ansvara för att det kommer mat på bordet. (Ingen annan än jag ger mej dåligt samvete!)

Häromdagen tog maken fram köttfärs ur frysen på morgonen och just den dagen var en sådan då jag kände att jag borde ta hand om matlagningen.
Googlade lite på köttfärsgratänger och gjorde min egen variant, den blev riktigt god så därför bjuder jag på receptet här:

Koka en god pasta 

1 morot, grovriven
1 röd lök hackas
3 msk. tomatpuré, bryn på allt detta lätt i en stekpanna, tillsätt
500 gr. köttfärs, stek allt ordentligt

Häll i en burk krossade tomater, en matsked honung och 5 finhackade soltorkade tomater.
Koka en liten stund, smaka av med salt och peppar, kanske lite basilika?

Häll pastan i en gratängform, slå köttfärsen över pastan.
Toppa med en tetra Kelda ostsås.

In i ugnen på 200 grader. Efter 20 minuter häll över en smakrik riven ost, gratinera ytterligare 5 minuter.

Servera med en sallad.

Så önskar jag dej och de dina smaklig måltid! Och en härlig fredag!




3 kommentarer:

  1. Detta kändes som ett enkelt och gott recept. Inte omöjligt att jag gör en egen variant med det jag har hemma. Tack för tipset:)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Tackar! Detta ska testas snart!
    Önskar dig en skön söndag!

    SvaraRadera
  3. Tackar! Detta ska testas snart!
    Önskar dig en skön söndag!

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...