27 april 2012

Blit det något?

Jätteverbenan är JÄTTEliten!

Det fortsätter komma upp grodda fröer av Jätteverbenan, nu finns där 34 groddar med hjärtblad, ja, en har faktiskt också ett bladpar! (enligt fröpåsen ska det bara finnas frön till 30 plantor!)
De är så små att de knappt går att hantera, men jag tänker att de behöver lite mer näring än vad såjorden ger och jag har strösslat över lite fin plantjord.


 Jag har lyckats plockat ur tre groddar som satt lite för sig och givit dem god jord. Undrar hur de reagerar på det.

Nu väntar fyra lediga dagar och dotterns födelsedag, härligt!

Ha det fint!


8 kommentarer:

  1. Fyra lediga dagar även här. Underbart!

    Det ser ju lovande ut med de små sötingarna. Pytte nu men blir säkert stora sen.

    Kramar och trevlig långhelg!

    SvaraRadera
  2. Så skönt med lite långledigt.. :D Vi får njuta riktigt mycket nu och hoppas vädret är med oss :)

    Ha en mysig långhelg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Spännande du har ju verkligen lyckats så här långt ,med 34 plantor på 30 frön
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  4. Mina fyra var små jättelänge men sen, helt plötsligt, sköt de fart och nu är de stora. Jättestora!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  5. Visst blir de där väldiga - så småningom iaf... ;-)

    Hoppas att ni har fint väder under helgen!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  6. Kommer bli superskönt med lite ledigt äntligen! Idag har jag varit på begravningen, jobbigt, så nu behöver jag vila lite, så jag kan resa mig igen och ta tag i vardagen igen. Känns ändå bra att den är över nu och jag fick säga hejdå och tacka henne för allt...
    Ha en härlig helg, kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Härligt med lite långledigt! Det har jag med nu!

    Önskar att jag också var lite intresserade och kunde något om odling! Det blir aldrig något av det som jag sätter tyvärr.

    Idag ska jag dock flytta på lite syrenplantor!

    Kramen

    SvaraRadera
  8. Hej Blomman!
    ett namn på dig för det är DU för mig:)

    Hoppas dom små växer på sig! Våreld men bara vita brukar jag köpa och sätta ihop 3-4 st så det blir lite mer i någon snygg gammal trälåda.
    Faktiskt fint även om vattenblommor är vattenblommor.
    Ha en härligt fortsatt helg :)
    Kram Hilla

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...