22 april 2012

Födelsedagslördag

Innan gästerna kommer

En sån helt underbar kväll vi hade igår. Släkten är ju bara bäst!

Jag är så glad över att vi har möjlighet att ge alla en bra plats att sitta vid när vi äter.
12 fick plats runt matbordet och tre vid bardisken. För mej är det lyx att kunna erbjuda det.
Vi bjöd på tacos. Det kändes ganska enkelt och kanske lite trist först, men var oväntat uppskattat av både stora och små.
Men det enkla uppvägdes av de fina tårtorna Agnes bakat kvällen till ära. En marängtårta med fyllning av lemon curd blandad med grädde, frisk och fräsch och en tårta fylld med bland annat hallon och täckt med chokladmousse. Jag bjöd på chokladmacarons, de sämsta macarons jag gjort, men goda enligt gästerna!

Nu är det en alldeles för grå söndag och dagen innehåller inga planer alls. Ska försöka övertala maken att följa med och köpa krukor till allt fint som behöver bo lite större...



6 kommentarer:

  1. Händer mycket hos er just nu (tänkte inte på inköp att blomkrukor utan flytt). Omvälvande med sånt men ändå skönt. Hoppas ni får sälja ert kollo och lägga allt sånt åt sidan för ert nya.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Det är ju så skönt med mat som tacos när man är ett större gäng. Tårtorna lät väldigt spännande.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Jajjemän:)...bring the frågorna to me!! haha...
    Oj vad jag myst nu när jag scrollat lite upp å ner här hos dig...jag har nog missat något enstaka nu när jag varit off the blogg, men nu blir det ändring på det! Stalkervarning :)

    Du...vilken otroligt klok och fin dotter du har. Tänk om alla hade samma tankesätt som hon har.
    Då skulle världen definitivt se annorlunda ut ut. Och alla som gömmer sig bakom en fasad av att hela tiden få bekräftelse men att de inte förstår att de gör det den pinsamma vägen. Vik hädan!Är SÅ trött på dessa wanna be, but I´m not!
    Nä, STOLT ska du vara och den där gofian kommer det gå BRA för!

    Bodde jag mer söderut skulle jag nog bums lägga ett bud på erat kollo!
    Så himla mysigt! Hoppas att alla nu får upp ögonen och ser vilken stjärnplats det finns till salu.

    Oj vad spännande det ska bli att följa vad som händer!

    Ha nu en härlig söndag och kram till DIG!

    SvaraRadera
  4. Grått och regn här. Rosorna har blivit klippta trots allt men nu är jag inomhus.

    Kalas tar plats! Vi var 16 personer i fredags och trots att vi har ganska öppet så blir det trångt runt borden ändå. Men det funkar.

    Hoppas du fått maken med dig för krukköp.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Kan du inte fixa en bloggfika? Jag kommer direkt..
    Så gott o trevligt det låter, härligt Lena!

    kramen

    SvaraRadera
  6. Enkelt och trist? Är du tokig! Det var supermysigt och tacos är väl perfekt mat när man är många!

    Jätteuppskattat av oss!!

    Kram

    SvaraRadera

Tack, fina du, för att du tänker om mitt inlägg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...